G-YYM1N8PD1H YOLCULUK | Merve Purde
top of page

YOLCULUK

Yolculuk serisi; Türkiye dışında farklı coğrafyalarda, gittiğimiz yerlerin kültürünü, ritüellerini ve doğasını keşfetmek ve deneyimlemek adına kurgulanmış bir keşif hareketidir.

Geleneklere ait tören ve ritüelleri, ruhani alanları, farkındalık çalışmalarını, doğa gezilerini, bireysel terapi seanslarını, dansı, hareketi, yogayı, beden pratiklerini, müziği ve orada yollarımızın kesiştiği bizi heyecanlandıran çalışmaların ışığında bizi ruhani bir yolculuğa çıkartır.

Yol bitmez. Yolculuğa çıkmak bize yolu hatırlatır.

Sıradaki yolculuğumuz mistik dağlar ve PERU!

Yolculuk: Peru

Derin Dinleme ve Uyanış
14-28 Haziran 2024

Peru KUTSAL VADİ’nin mistik dağlarına 15 günlük kozmik ve sihirli bir yolculuk için hazırlanıyoruz.

Hemen her gün meditasyon, hareket, bağ kurma ve paylaşım çemberlerimizin yanında kimi zaman bir şarkı çemberinde ya da gong ses banyosunda kimi zaman ise o topraklara ait despacho seremonisi, terleme çadırı, Amazon’un ve dağların şifalı bitki seremonileri ve kakaonun rehberliğinde dans yolculuklarında buluşacağız.

Munay-Ki’nin geldiği topraklarda yeniden bu öğreti ile buluşup ritüellere, elemenlere, arketiplere, altarlara, şifalı bitkilere ve enerji alanı farkındalığına sezgilerimizi açacağız.

MACHU PICHU, OLLAYTAYTAMBO, SACSAYWAMAN, NAUPA IGLESIA

• And Dağlarının tepelerinde İnka Uygarlığının mimarisinin, gizeminin, öğretisinin içine doğru adım adım yürüyeceğiz.

• Bu sihirli dil, bu dağların yerlileri Q’erolar ve doğa ile ilişkileri, kurdukları bağ ve bizimle paylaştıkları ritüeller, bu yolculuk özelinde bizim pusulamız olacak.

• Zihnimizin bildiği dillerin ötesinde, yeni dillere doğru kanatlarımızı açmaya hazırlanıyoruz

AUSANGATE, KINSA KOCHA

• Yaklaşık 4000-5000m yükseklikte bazen atlar ile arkadaşlık ederek geziye çıkacağız,

• Bazen en yüksekteki göllerde, bazen göğe en yakın yerlerde havalarda yürüyerek,

• Bazen de tepelerdeki kaplıcalarda nefesleneceğiz.

• Nefesin kıymetini, özgürce nefes alabilmenin ne demek olduğunun farkındalığına varacağız.

CUSCO, PISAC, QORIKANCHA, CHAURATIRE

• Şehirlerde neler oluyor, yaşam nasıl, üretim nasıl bir bir bakacağız.

• El işi, rengarenk tek tek örülen kumaşların yapımına eşlik edeceğiz.

• Peru mutfağından güzel lezzetlerle buluşup hayata karışmayı ihmal etmeyeceğiz.

Atıyorsa kalbin, hep hayalini kurduysan eğer, kalbimizden kopan bu yolculuğa seni de bekleriz. Yolumuz sevgi yolu.

Yolda buluşalım.

NOT: Bu yolculukta kişi sayısı sınırlı olup kendi içerisinde şifalı bitki seremonileri  ve yüksek dağlarda yürüyüşler barındırmaktadır. Lütfen kayıt olmadan önce programı tam anladığınızdan ve bu kriterleri gerçekleştirebileceğinizden emin olun.

GEÇMİŞ YOLCULUKLAR

Yolculuk: Hindistan

Farkındalık ve Sessizlik
10-20 Kasım 2023

Bu 10 günlük yolculukta, ben yine neredeyse her gün hareket, dans, bağ kurma ve beden pratiklerimi paylaşıyorum.

RISHIKESH

• Küçük bir ekip ile önce Rishikesh’e varıyoruz.

• Aşram ziyaretleriyle Yoga’da Asana, Pranamaya, Mantra, Meditasyon ile buluşuyoruz.

• Ateş Duası Seremonisi, Bhajan ve Satsang alanlarında bulunuyoruz.

• Ayurveda ile yakınlaşmak için doktorlar ile buluşup Ayurvedik masaj seansını deneyimliyoruz.

• Gangesh Nehrinin yanında Ganga Aarti ritüeline katılıyoruz.

• Bazen gün doğumunda bir tapınakta bazen ise bir şelalenin yanında meditasyon yapıyoruz.

HİMALAYALAR, DHARAMSALA, DHARAMKOT, MCLEODGANJ

• Sonra kuzeye, Himalayaların tepesine, Tibetlilerin yaşadığı Budist Tapınaklara doğru yolculuğumuz başlıyor.

• Burada bir tapınakta 2 günlük bir sessizliğe girip shamata meditasyonu ile Budizm öğretilerine giriş yapıyoruz.

• Manastırları gezip öğretiler dinliyoruz. Tushita, Norbulingka, Dalai Lama Alanlarını ziyaret ediyoruz.

• Tibet çanaklarıyla ses yolculukları, Tibetli doktorlardan randevular,

• Himalayaların tepelerinde yürüyüşler yapıyor, Dharamsala’da kuzeyin havasını içimize çekiyoruz.

• Son olarak DELHI'ye teğet geçip geldiğimiz noktaya geri dönerek bu rüyadan ayrılıyoruz.

Yolculuk: Bali

Arınma ve Keşif
21-28 Nisan 2023

Geçtiğimiz Nisan ayı Bali'nin eşşiz doğasında iki farklı şehirde konakladığımız bir yolculuk gerçekleştirdik. Kendimize ve bedenimize iyi bakmak ve arınmak niyetiyle çıktığımız bu yolda dans, yoga, müzik ve beden pratikler hep yanımızda oldu.

Bir yandan Bali'nin tapınak, şelale, orman ve pirinç tarlalarını keşfederken br yandan da ekolojik bitki örtüsünde hasat yolculuğu, tadımlar ve Pristler eşliğinde su ile arınma törenleriyle tanışıp kültüre pek çok farklı yerden dokunduk.